fredag 29 juli 2011

Sedan jag bloggade sist har jag hunnit med massor men det enda nämnvärda är väl att jag tagit studenten och jobbat en månad i partyparadiset Ayia Napa. Jag har på allvar varit aspackad varje dag i en månad, den prenetiösa och präktiga Beatrice är som bortblåst! Jag har lärt mig att älska äventyr!

Inga lärdomar lärda i Ayia, men detta tar jag med mig hem:


  • När jag pratar engelska tror engelsmännen att är irländsk. Kan det vara min grova värmländska som ställer till uttalet?

  • Att facerapa sig själv på fyllan är hemskt roligt i teorin men funkar inte riktigt i praktiken.

  • Att festa till nio på morgonen i 30 dagar sliter på hälsan men är lätt genomförbart.

  • Att vara ironisk mot människor man inte känner väl är ingen bra idé.

Nu är jag tillbaka till mina tantkompisar nu, men vi satsar på bark imorgon. Mitt liv är barkat nu för tiden, och jag vill helst bli kallad för Tjoffe i framtiden.


På återseende, när lusten faller på!

Inga kommentarer: